fredag 17 augusti 2012

Minigolf

Efter promenaden till Palsjoskog gick vi tolv har pa den nybyggda minigolfbanan pa Groningen i stan. Den ligger efter kajpromenaden och kanns som Minigolf versrion 2.0 helt klart.

Man far en riktig golfkansla men de klassiska elementen som "bildacket" finns kvar, dock i ny tappning.


Enhandsgolf

Jag och Lilly korde lag. 
Hon sov mest men jag vet att hon vet vad som hande och gav mig extra sving i slagen.



Talang

Ayuri har tidigare visat prov pa bollkansla. Det var en upplevelse nar hon spelade ut mig pa pingis for ett par ar sedan. Med klassisk "kinesfattning" dunkade hon in boll pa boll.

Pa minigolfbanan visade hon aterigen kansla och ledde klart redan efter nagra banor. 


Ryoko, trevlig....... men helt utan bollkansla

Ryoko ar bra pa manga saker. Minigolf ar inte an utav dom. Bollarna for at de fyra vaderstrecken. Hon lyckades aven fa bollen bakom startpunkten.

Vi hade en jattetrevlig runda pa Molletouren och ser fram emot fler besok.
Ayuri vann pa 41 slag, ett under par. Jag och Lilly fick 46 (+4) och Ryoko 56 (+14
).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar