fredag 17 augusti 2012

Kopenhamn, en toppenstad!

Kopenhamn, denna skandinaviska storstad. Det gick utmarkt att besoka staden med en liten femmanaders flicka i detta myller utav dofter, ljud, skrockande danskar med yvigt har och fnittrande klasar utav tonnarstjejjer.

Vi foljde under vart besok en japansk guide som rekommenderade en promenad runt stan. Promenaden inneholl varesig Stroget, Tivoli eller Nyhavn men vi hamnade pa en massa andra spannande platser och vi fick en bra bild over stan.


Kungliga biblioteket


Kungens park


Ayurti och Ryoko gick pa Rosenborgs slott

Jag och Lilly lag i graset utanfor. Jag berattade pa italienska om nar jag och Ayuri traffades i Florens.


Ol

Efter en timmas vantan gick jag till ett narliggande cafee for en "stor gron". Lilly tyckte sakert jag var vard det. Jag ar inte sa van vid starkol, eller ocksa var det varmen for jaklar vad den slog!


Restaurang vid havet


Hamburgare till pappa


Smorrebrod till mamma


Toppenmat och barnvanligt

Kopenhamn har profilerat sig som kulinarisk hojdpunkt och jag kan bara halla med. For 100 danska fick vi varsitt vallagat mal mat, och trevlig service!
En glad dansk servitor skojjade friskt med Lilly.

Det var latt att navigera med barnvagnen och massvis med amning pa gator och torg. Supertrevlig stad att besoka med sma barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar