lördag 11 augusti 2012

Coaching

Tidigare i år frågade en gammal kollega om hennes man inte kunde får coacha mig.
Mannen i fråga pluggar på Harvard och behöver en klient han kan öva på. Hans professorer kommer sedan att kontakta mig för en utvärdering.

Jag funderade inte en sekund utan svarade ja med en gång.

Ämnet är "change management" och handlar om att leva och arbeta i förändring. Hur man själv regrerar i förändring och vad man kan göra åt det.

Idag hade vi via Skype våran första utav tolv nittiominuters sessioner. Jag hade stora förväntningar och de infiriades. Det var hur häftigt som helst!
Läser man på Harvard så tycker jag man kan förvänta sig att det skall vara hur häftigt som helst.

Första steget var en kartläggning över mina mål och olika saker som hindrar samt supportar mig i att nå dom och varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar