tisdag 31 januari 2012

Fwd: Hälsokredit

>
> Jag brukar promenera till jobbet och lite efter halv åtta på morgonen brukar jag lämna lägenheten. På vägen till jobbet, som tar runt femton minuter, passerar jag hela tre gym.
> Ett utav dom öppnar klockan halv åtta och folk står och väntar utanför, huttrandes i minusgrader och snålblåst.
>
> När jag går hem på kvällen är det full aktivitet på alla gym jag passerar. De stora glasrutorna till ett utav fymmen är till hälften täckta utav reklam för vitaminpiller. Genom glaset skymtar jag kalufser som i frenesi far omkring på olika maskiner.
>
> Jag tar vägen förbi ICA för att handla kyckling till kvällsmaten. Då lägger jag märke till hur enorm chipshyllan egentligen är, den upptar mer plats än brödhyllan. Inte nog med det så har man framför kassorna en karamellvägg som är längre än mejerivarukylen.
> På väg hem passerar jag Petters Grill, Bella Pizzeria och Kebab Smack.
>
> Det verkar som om man tränar upp en hälsobalans under veckan. När man förskansat sig några plusspoäng kan man sedan ge sig hän åt det hägrande fredagsmyset som verkar ha blivit ett kommersiellt begrepp och vedertagen företeelse.
>
> Överdrivet tränande under veckan och en orgie i chips och kebab på helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar