söndag 29 januari 2012

Vårt lilla hus i Helsingborg

Såhär ser det ut hemma hos oss. Lägenheten känns gigantisk efter att ha bott på ganska små, trånga och kalla ställen under de senaste tio åren. Bara en sådan sak att man kan stiga upp på morgonen i t-shirt ar underbart!






Tittut!

Jag blir på gott humör bara jag tittar på väggen Ayuri motivmålade!





Egendomlig bokhylla i k
öket

Vid kökets ingang star en lite malpaecerad bokhylla. Det kan ocksa vara sa att jag inte forstatt storheten i att ha just en bokhylla i koket.Två böcker har vi i den just nu, i väntan på kompisar. De kommer på torsdag.






Havstema i köket

Vi innhandlade denna lustiga pjäs i Malmö igår. Det är en snappsflaska i formen utav en fyr.

Det där havstemat känns så mysigt och helt rätt då vi bor vid sundet och har saltstänkta fönsterrutor och allt.
Jag frågade Ayuri om hon skulle kunna måla ett båtfönster i köket.

Malmö forresten... vilken spannande stad. Vi steg av vid Triangeln och vandrade mot stationen vilket ar en promenad pa 30 minuter...  60 minuter med gravid hustru.Malmö kandes inte som Sverige. Jag tyckte det kandes mycket Holland, norra Tyskland, Danmark naturligtvis...
Trevligt folk! 





Romantico


Värmeljus! Det är någonting med Sverige och värmeljus. Jag hade en stor plåtlåda värmeljus under vår tid i Japan men det blev sällan läge att tända dom. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar