onsdag 4 januari 2012

Jo Sverige har allt forandrats en del sedan jag gav mig ivag mot sydligare breddgrader den dar varma augustidagen 2001.

Jag har besokt Sverige minst en gang om aret sedan 2001. En veckas helpension i Tollsjo har dock inte gett mig nagon bra insikt hur att leva i Sverige har utvecklats under tio ar.

Nu har jag vistats tva veckor i Sverige, i var nya stad Helsingborg och.......... det kanns verkligen som jag ar utomlands igen.
Det ar de sma sakerna. Man kan inte kopa bussbiljett pa bussen, Mynten skall laggas i en speciell behallare pa ICA, det finns inga telefonautomater, folk slanger cigarettfimpar pa marken.

Det ar spannande med alla dessa sma upptackter man gor varje dag och jag hoppas att jag kan delge er med lite olika exempel pa sma kulturkrockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar