söndag 27 maj 2012

Slakttraff

Var slakt  pa mammas sida traffas varje pingsthelg for att prata, grilla, leka lekar och ga traditionsenlig promenad. Jag och frugan har aldrig varit med men i ar kunde vi bidra med hela tre personer till traffen. Var forsta semester med lillgumman!


Volkswagen das auto

Jag hyrde en folka pa tappen och packade den full med grejjer. Klockan 08:30 bar det ivag ifran Bomgranden 1 i riktning Ostra Frolunda.

Vi tog tillfallet i akt att pausa vid ett par tre olika rastplatser, har vid en kyrka utanfor Ullared.



Lite nervos var jag infor bilkorningen da jag har kort bil endast en gang per ar de senaste tio aren. Da handlade det mesta att kora ner till kiosken i Tollsjo for att kopa en glass.
Nar jag satt mig i satet, vridit om nyckeln och lagt i ettan kom jag dock ihag mina gamla koregenskaper och nervositet byttes till g;adje over dagens resa.

 

Lilly grat med en gang hon hamnat i bilstolen men nar jag startat motorn somnade hon med en gang och sov alla jakla tre timmarna till Frolunda!
Det hade jag inte vagat hoppats pa.


Val pa plats kunde jag knappa upp en pilsner och traffa slakten efter manga ar. Morbroder, mostrar, tolv kusiner med respektive och barn blev hela 45 personer. Mammas syskon hade som vanligt anvant sin uppfinnesrikedom till olika maskiner som skulle visas upp. Det surrade modellflygplan ovanfor huset och sma motorcyklar knattrade forbi nedanfor.
Dagens lek var ankaggsrace i stupranna.



 
Grillning

Efter lekandet blev det grillning och tillfalle att prata med slakten till nagra glas vin och nagra pilsner. Det ar fantastiskt kul att kunna halla kontakten pa detta viset sina kusiner som man lekt med vid sa manga tillfallen som barn. 


Jag, Lilly och Ayuri paxade "pojkarnas rum" i huset. En dubbelsang som vi sov mycket gott i.


Stor- och lillgumman

Bade Ayuri och Lilly hade det trevligt under dagen men efter att ha traffat mycket nytt folk hela dagen  somnade de bums efter grillningen.

Jattetrevligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar