fredag 25 maj 2012

En dag

På jobbet är det full rulle från sjusnåret då jag stämplar in.
Vakten, Andersson heter även han sitter alltid pa samma plats när jag kilar förbi. "Hallå Andersson!" hälsar jag så piggt jag kan. Andersson flinar och bälsar tillbaka på bred skånska.

Han hjälpte mig att avlarma kontoret en gång. Avlarma måste man göra om man anländer innan sju. Det är jag ensam om på kontoret.
Det är en tjej på kontoret mitt emot som också är som mest produktiv på morgonen och vi brukar ofta hamna framför kaffemaskinen för dagens första kaffe.

Efter att ha pratat lite med min morgonpigga kollega brukar jag klämma en kaka ifrån provexemplarburken på produktutvecklarnas skrivbord och sätta igång med dagens mailskörd medan jag mummsar på någon aspirant till nästa års småkakeutbud.

Efter att ha svarat på mail och kommit på banan med dagens begivenheter är det dags för frukost. Fralla och frukt får man minsann gratis utan Ingvar och med den pratar man lite med sina kollegor och laddar inför dagen som sedan brukar fara iväg med väldig fart. Det är telefonmöten, planering och fler mail. En kort men näringsrik lunch och sedan på det igen.

Snart är dagen över och innan jag går hem hämtar jag upp min matlåda på personalrestaurangen. Jag beställer alltid två dagens. Om det blir någonting över säljs det till halva priset och det blir alltid över. Så jäkla gott att bara kunna värma upp två väl tilltagna portioner svensk husmans när man kommer hem till tjejjerna. Idag var det Flygande Jakob!

Efter maten brukar jag ta en eftermiddagspromenad längs strandspromnaden med Lillygumman. Ayuri får då en timmas egen tid som är mycket värdefull för henne.

Jag kan rensa huvudet och andas tång och hav. Mycket nyttigt för hela familjen.

Sedan är det lekning med Lilly, skojjning med frugan, bad och läggdags, somnandes till "Ricky Gervais show".

En mycket trevlig tillvaro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar