fredag 10 maj 2013

Tivoli

I dag for vi till Tivoli i Kopenhamn for att fira Lillys 14-manadersdag samt var nionde brolloppsdag.

Hur trevligt som helst. Det borjade lite lustigt da jag tog fel pa tiden och manade pa familjen att komma i vag for att hinna med 09:12-taget. Nar vi kom fram till stationen sag jag att klockan var 08:00, sa tokigt det kan bli.

Men det var ganska bra, vi tog en promenad till Nyhavn och kunde se Kopenhamn vakna upp, nagonting jag tycker mycket om, se stader i det dar uppvankandet fran vila och lugn till kommers och liv.


Lilly visade sig fran sin hyperaktiva sida pa taget. Soptunnans lock skulle detaljstuderas.



Take-away-ol for 25 danska?! Det provar vi till medhavd smargas.


Forsta gangen i Nyhavn, trevligt!


Efter promenaden i Kopenhamn gick vi till Tivoli, malet med dagens resa. Oj sa trevligt det var!
Tivoli formedlar en speciell kansla utav gammaldags circus och varite. Det ar nagonting magiskt i luften hela tiden. Servicen ar det basta jag upplevt i Europa maste jag saga och aven om allt inte i detaljniva ar i samma klass som Tokyo Disneyland, varldens basta nojesfalt, sa ar det helt fantastiskt.


Fantastieggande malningar


Bara pa danska nojesfalt finns "smygkrogar"



Grymt bra italiensk restaurang; "La Vecchia Signora" med helitaliensk personal. Juventusfans men anda trevliga.





Farfars bilar









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar