torsdag 23 maj 2013

Min skugga

I dag var det planerat för debut på Helsingborgs Östra IP. Träning med nya laget, Helsingborgs Östra "Old boys".
De flesta fotbollsklubbar i Skåne har ett " Old boys"-lag och i lokalkonkurrenten Högaborgs IFs "Old boys" spelar inga mindre än Henke Larsson och Mats Magnusson.

Hur som helst blev jag i onklädningsrummet informerad om att träningen var inställd pga dålig uppslutning. Men jag var ju där och jag var redo för spel. Jag var laddad. Mina pupiller var vidöppna, pulsen ökade stadigt och mina lårmuskler skakade som på en jaktspaniel med gräsand i blick.

Jag snörade på mig mina Puma Hayabusa som jag köpt på Sports Centre, Shinjuku, Tokyo och sprang ut på plan. Vilken känsla! Skuggan på gräset såg precis ut som den skugga som flöt över gräset på Holmängen under nittiotalet, det var en magisk känsla.

Efter noga uppvärmning med bla "indianen" slog jag några lyror, några med gammal hederlig back spin.
Som avslutning drog jag några hårda vristskott. Jag är i bättre form än vad jag någonsin kunde drömma om.

På söndag är det match mot Serbiska FF. Då jäklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar