måndag 5 mars 2012

Trygghet

>
> Häromnatten trodde vi det var bebis på gång. Jag for upp för att ringa till jourbarnmorskan för direktiv.
> Tur att jag tecknade det där försäkringen med jourbarnmorska om det skulle behövas råd, tänkte jag med en aning stolthet över min rådighet.
> Efter två signaler berättar en inspelad röst att jourbarnmorskan har telefonöppet till kockan 22:00.
>
> Jag tänkte att man inte kunde ringa direkt till lasarettet. Tanken att ringa dit förde mig till ett virrvarr utav gammaldags telefonväxlar där jag skulle fara runt i ett nystan utav telefonnät i en jättelik telefonbyråkrati.
> På chans slog jag en signal direkt till lasarettet och på volley svarar en pigg skånska. Jag berättade mitt ärende och barnmorskan på andra sidan tråden berättade att allt lät helt normalt och ordinerade massage mot värkarna.
>
> Här går man och betalar för en jourbarnmorska via ett privat försäkringsbolag när världens bästa service, som jag med mina skattepengar från 2001 års kvällsjobb på H&M Rowells redan betalt, finns bara ett telefonsamtal bort.
>
> Jag har bott för länge i länder där denna typ utav möjligheter inte finns.

1 kommentar:

  1. Då är det dags snart då! Kul att du uppfattar vården positivt coh jag ska inte ge dig några dåliga exempel men jag rekommenderar att fortsätter med någ slags extraförsäkring för Lillis. Förhoppningsvis kommer ni aldrig behöva den men.......

    FÖ. Jag slutar på IKEA den sista mars och kör heltid på HM, nya butiken i Odaiba blir det. Ska bli kul att va med från buildup.

    SvaraRadera