onsdag 13 mars 2013

Jag och Lilly flyr

Jag har räknat till att nio personer har besökt gammelmormor idag, en helt vanlig onsdag.
1,2 besökare i timman, det är såhär varje dag.

Alla skall ta mig %#£ sjunga och dansa med Lilly. Jag kände att vi behövde vara för oss själva och vi begav oss till sovrummet.
Det varade i nästan 30 minuter tills mormor kom in och hämtade Lilly och bar sjungandes iväg med henne.

Jag fick en låda med ostkaka.

Dagens nio besökare, från första besöket 07:30 tills nu, 19:14:

- Ayuris mosters man kom med lax som tack för någonting. Det känns ibland som om mormormär gudfadern och folk kommer in med gåvor som tack för olika tjänster. Hon sträckte dessutom upp honom för att han inte hälsat på gammelmorfar vid husaltaret. Varje dag skall man hälsa på gammelmorfar minst en gång.

- Massagegubben kom för att massera gammelmormor

- gammelmormors kompis som skulle ha massage

- gammelmormors kompis 2 som skulle ha massage

- Ayuris syster kom med present till Lilly

- Ayuris svåger kom med present till Lilly

- En leverans från fiskarn med sashimi till mormors middag

- Ayuris moster kom med tre lådor som skall användas till flytten

- Ayuris moster 2 besökte oss hela fyra gånger och det gällde allt ifrån planering utav Lillys födelsedagsfest till ifrågasättande varför vi inte använder familjebadet utan *nybyggda varma källan runt hörnet

* familjebadet är en varm källa som leds in i ett badkar bakom familjens varuhus. Det är helt ok men jag vill prova olika varma källor när vi är här. I går hittade vi nybyggda Kinryukan som ligger runt hörnet. Helt underbart. Dit vill vi varje dag! Det är säkert lite stolthet i att man skall använda familjens bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar